אלופציה אראטה

אלופציה אראטה 

קרחת בזקן

אלופציה בזקן לפני ואחרי

היא סוג של מחלה שכיחה למדי היום והיא למרבית הצער תוקפת את האנשים בשער הראש בגבות ובזקן , אולם גם לחולי אלופציה אראטה שמזלם אירע להם ללקות במחלה, ידועים היטב החששות וחוסר הנוחות, גם חוסר הביטחון הולך ומתעתע.

אלופסציה היא סוג של מחלת שיער אם אפשר לומר כך היא פוגעת במערכת החיסון ומתנגדת לבניית רקמות גוף חדדשות ודוחה אותן כאילו הרקמות הן זרות.
אלופציה גורמת לפגיעה בקרקפת ולנזקים כמו צלקות וקרחות מבראש מבחינת הרקמה.

אלופציה אראטה “זורקת” את זקיקי השיער החוצה והם נפלטים מהקרקפת, מהגבות, מהריסים או מכל מקום בגוף בעצם.

היא יוצרת בעיה וגורמת להתקרחות נקודתית מבין השיער וישנם אנשים עם אלופציה אראטה מלאה שאינם מכוסים כלל בשיער.

נשירת השיער באלופציה אראטה לא מלווה בכאב או בצלקות והיא מתרחשת בדרך כלל בעקבות מצבי לחץ בין היתר ובעצם הסובל מהמחלה אינו מרגיש תחושת חולי או מכאוב, חוץ מהתוצאה המאכזוות של ההתקרחות בנקודות משונים.

קיימים מספר סוגים למחלה:

• אלופציה אראטה מונולוקולאריס – התקרחות בנקודה אחת בגוף. monolocularis הוא סוג של אלופציה אראטה, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לנשירת שיער.
Alopecia areata monolocularis מתייחסת ספציפית לסוג של אלופציה אראטה המשפיע רק על אזור קטן ועגול אחד של הקרקפת.
נשירת השיער באזור זה היא בדרך כלל מלאה, כלומר כל השיער באזור הפגוע נושר. הסיבה המדויקת לאלופציה אראטה מונולוקולאריס אינה מובנת במלואה, אך סבורים כי מדובר בהפרעה אוטואימונית, מה שאומר שמערכת החיסון של הגוף תוקפת בטעות זקיקי שיער, וגורמת לנשירת שיער.

זה אינו מדבק ואינו נגרם על ידי זיהום או גורמים חיצוניים אחרים. Alopecia areata monolocularis יכולה להשפיע על אנשים מכל גיל, מין או מוצא אתני, אך היא נראית יותר בקרב ילדים ומבוגרים צעירים. המצב יכול להיות בלתי צפוי, עם תקופות של נשירת שיער ואחריהן תקופות של צמיחת שיער מחדש. במקרים מסוימים, נשירת השיער עלולה להיות קבועה.
אפשרויות הטיפול ב-alopecia areata monolocularis כוללות זריקות קורטיקוסטרואידים, אימונותרפיה מקומית והשתלת שיער.

• אלופציה אראטה מולטילוקולאריס – התקרחות במספר נקודות בגוף.

Alopecia areata multilocularis היא סוג של אלופציה אראטה, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לנשירת שיער. Alopecia areata multilocularis מתייחס ספציפית לסוג של אלופציה אראטה המשפיע על מספר אזורים קטנים ועגולים בקרקפת.
נשירת השיער באזורים אלו היא בדרך כלל מלאה, כלומר כל השיער באזורים הפגועים נושר.
הסיבה המדויקת לאלופסיה אראטה מולטילוקולאריס אינה מובנת במלואה, אך סבורים כי מדובר בהפרעה אוטואימונית, כלומר המערכת החיסונית של הגוף תוקפת בטעות את זקיקי השיער, וגורמת לנשירת שיער.
זה אינו מדבק ואינו נגרם על ידי זיהום או גורמים חיצוניים אחרים.
Alopecia areata multilocularis יכולה להשפיע על אנשים מכל גיל, מין או מוצא אתני, אך היא נראית לרוב בילדים ומבוגרים צעירים.
המצב יכול להיות בלתי צפוי, עם תקופות של נשירת שיער ואחריהן תקופות של צמיחת שיער מחדש.
במקרים מסוימים, נשירת השיער עלולה להיות קבועה.
אפשרויות הטיפול ב-alopecia areata multilocularis כוללות זריקות קורטיקוסטרואידים, אימונותרפיה מקומית והשתלת שיער.


• אלופציה אראטה ברביאה – התקרחות בה נושר אזור הזקן בלבד.
אלופציה אראטה רביירה היא הפרעה אוטואימונית הגורמת לנשירת שיער בזקן, וכיום אין ראיות המצביעות על כך שיש לה השפעה ישירה על הרבייה.
עם זאת, הלחץ והחרדה הקשורים בהתקרחות אראטה יכולים להיות בעלי השפעה עקיפה על הפוריות ובריאות הרבייה. מתח יכול לשבש את התפקוד התקין של ציר ההיפותלמוס-יותרת המוח-גונדאלי (HPG), שהוא מערכת של הורמונים ואיברים המווסתים את הפוריות והרבייה.
מתח כרוני עלול להוביל לשינויים ברמות הורמוני הרבייה, אשר יכולים להשפיע על הביוץ, ייצור הזרע והיבטים אחרים של בריאות הרבייה.
בנוסף, לחלק מהטיפולים בהתקרחות אראטה בזקן, כגון קורטיקוסטרואידים ותרופות מדכאות חיסון, עלולות להיות תופעות לוואי שעלולות להשפיע על פוריות ורבייה.
לדוגמה, קורטיקוסטרואידים יכולים לדכא את ייצור הורמוני המין, מה שעלול להוביל לאי סדירות במחזור החודשי ולירידה בפוריות אצל נשים.
לתרופות מדכאות מערכת החיסון יכולות להיות גם השפעות שליליות על הפוריות וההריון, ועלולות להגביר את הסיכון להפלה ומומים מולדים.
חשוב לדון בכל דאגה לגבי פוריות ורבייה עם איש מקצוע מוסמך בתחום הבריאות, במיוחד אם אתה עובר טיפול בהתקרחות אראטה או חווה מתח או חרדה משמעותיים הקשורים למצב.
הם יכולים לספק הדרכה כיצד לנהל מתח, לפקח על בריאות הרבייה ולקבל החלטות מושכלות לגבי אפשרויות הטיפול.

• אלופציה אראטה טוטאליס – התקרחות בה נושר כל שיער הקרקפת.
אלופציה אראטה טוטליס היא סוג של אלופציה אראטה, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לנשירת שיער בקרקפת.

אלופציה אראטה טיפול מושלם

בניית עורף – אלופציה אראטה

Alopecia areata totalis מתייחסת ספציפית לסוג של אלופציה אראטה המשפיעה על כל הקרקפת, וכתוצאה מכך נשירת שיער מוחלטת על הראש.
הסיבה המדויקת לאלופציה אראטה טוטליס אינה מובנת עד הסוף, אך סבורים כי מדובר בהפרעה אוטואימונית, שמשמעותה היא שמערכת החיסון של הגוף תוקפת בטעות את זקיקי השיער, וגורמת לנשירת שיער.
זה אינו מדבק ואינו נגרם על ידי זיהום או גורמים חיצוניים אחרים.
Alopecia areata totalis יכולה להשפיע על אנשים מכל גיל, גזע או מוצא אתני, אבל זה נפוץ יותר אצל ילדים ומבוגרים צעירים. המצב יכול להיות בלתי צפוי, עם תקופות של נשירת שיער ואחריהן תקופות של צמיחת שיער מחדש. במקרים מסוימים, נשירת השיער עלולה להיות קבועה.

• אלופציה אראטה אוניברסליס – התקרחות בה נושר כל שיער הגוף. כולל שיער הגבות, ריסים, בית השחי והמפשעה.
אלופציה אראטה אוניברסליס היא סוג של אלופציה אראטה, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לנשירת שיער הגוף באופן כליל. אלופציה אראטה אוניברסלית מתייחסת באופן ספציפי לסוג של אלופציה אראטה המשפיעה על כל איברי הגוף, וכתוצאה מכך נשירת שיער מלאה של הקרקפת ושל כל הגוף, כולל גבות, ריסים ושיער גוף ברגליים. הסיבה המדויקת לאלופציה אראטה אוניברסליס אינה מובנת במלואה, אך גם כאן סבורים כי מדובר בהפרעה אוטואימונית, שמשמעותה היא שמערכת החיסון של הגוף תוקפת את זקיקי השיער וגורמת לנשירת שיער כלילת.
זה אינו מדבק ואינו נגרם על ידי זיהום או גורמים חיצוניים אחרים.

איננו יודעים לזהות את הסיבות למחלה ואף לא מציעים לה מרפא או תרופה כל שהי, המדע שיש בידינו והנסיון בתחום האסתטיקה המתקדמת העניק לנו לא מעט פתרונות קסם שיכולים לסייע לשיער להיראות מלא יותר.
הפתרונות המתקדמים נועדו להשיב את מראה השיער שנשר ולהבטיח מראה אסתטי חדש ומרשים.
אחת הפתרונות היעלות ביותר היום להסתרת החורים מאלופציה אראטה בקרקפת מיקרו-פיגמנטציה בהתאמה אישית.
לכל מטופל יש את הגוון המתאים רק לו והפתרונות המהירים מתאימים לטיפולים בפגעי שיער כגון; אלופציה אראטה.
כאשר קיימת אלופציה בשיער הראש ישנה משמעות גדולה לתספורות באזורים הפגועים, צריך להתאים גבהים לסוג השיער, עוביו וצבעו, וליצור סוג של חיבור עם העור והשיער יחד כדינלהציג לאלמנט סופי. נוספים בהיסטוריה של המטופל.

הפתרון המושלם לטיפול בהתקרחות אלופציה אראטה:

הדמיית שיער: זה הפיתרון!

התקשר!