גברים רבים מבקשים לתקן או לפחות להסתיר את המראה הדליל בשיערם במפרצים או בפדחת וממחלות כגון אלופציה אראטה, שהחסירה מהראש קבוצות מקובצות של שיער. פתאום מופיעה קרחת, מצליחה להישתלט על אזורים בקרקפת והשיער נהיה דליל. הצעות מחיר לטיפוח של איפור קבוע לקרקפות בסוג של קעקועים היום משחקים תפקיד שקשה מאוד שלא לעמוד בפיתוי. המחירים די זולים בשוק והעבודה חסרת דיוק הן בצפיפות והן בגוונים. צבע קבוע לקרקפת שמיועד להבליט את חלקו העליון של הראש מעניק הדמיית שיער מושלמת כמובן שאם האומן שמבצע או המומחה שעוסק בכך ידע להתאים גוון נכון להמשכת השיער ולהשלמתו. ניתן גם לבצע עם המכשור שפתיים או גבות, לשחזר פטמה אחרי כריתת שד וכן לטשטש צלקות.
לעיתים מגיעים גברים שיד לא מקצועית ושימוש אגרסיבי בחומרים מזוייפים עברה וליטשה את קרקפתם ונעשתה אי התאמה בין צבע הקרקפת לצבע השיער. ההקפדה על מילוי בצבע קבוע נכון, הצפיפות והסימטריות לא נעשית וזה גרום לנזקים בלתי הפיכים כקעקוע

אילן רביבו |  פורסם 16:11, 16/08/2012

צילום ועריכה: הדס

בשנה שעברה זכה גבר ממרכז הארץ בתביעה גדולה שהוגשה בבית המשפט בתל אביב נגד מרכז לשיער כלשהו,,, אחרי שהתרשלו וביצעו קעקוע לא רפואי בקרקפת על מנת לכסות את הקרחות ודלילות השיער שנותר, הובטח למטופל סדרת טיפולי איפור של השחרת המרקם שמתחת לעור הקרקפת שהוא קבוע ויחזיק לפחות לחמש שנים. לאחר כחודש נגרמו לו נזקים כבדים. הוא סיפר שסובל מאוד אחרי הטיפול של הקעקוע בראש ושכל הקרקפת שלו התמלאה בכתמים כחולים. בית המשפט חייב את הנתבעים להחזיר למטופל את מלוא הסכום: 9.600 שקלים בתוספת הוצאת שכר טרחת עורך דין ועוגמת נפש על סך שך 5.000 שח נוספים.

לצבוע באיפור קבוע את הקרקפת זה לא כמו שצובעים שיער במספרה רגילה – בעוד שבמספרה ומכוני שיער רגילים לצבוע את שורשי השיער אחת לשבועיים או לחודש, מותר לציין שישנה שיטה מוצלחת ביותר הגורמת להדגיש את מסגרת הפנים ואחראית גם למילוי קרחות ולטשטוש צלקות בשיער. היא נעשית על ידי שיטת השחרת שיער קבועה.

קרחת: נקודות מלאכותיות כזקיקים ידאגו למלא את הצבע המתאים ביותר עבורך ובמקומות שבהם חוסר השיער מוגבר והפיגמנט נחלש עם הזמן. הנקודות הקטנות משפיעות על מראה אחיד וצפוף יותר וכמעט בלתי מורגשות בשל הפיגמנט המקורי בין ריס שערה לריס שיערה מושתלים בגירוי קל פיגמנטים וצבעים מתאימים עד לקבלת המראה המבוקש.

לא כל מטפל/ת באיפור קבוע יודע להתמודד עם הבעיות בהדמיית שיער בקרקפת. בינואר 2016 במספרה די ידועה בתל אביב, נכנסו בחור צעיר ובחורה וביקשו לשאול על ההדמיה. מאחר שעומדים הם להינשא, הסתובבו בעיר ותכננו לעשות קניות ביחד. על גבי הויטרינה מחוץ לכניסה של המספרה עמד מסך ענק ושם הציג כל מיני תמונות של מטופלים לפני ואחרי. הזוג שראה תמונות של פנים וראשים של גברים אשר עברו הדמיית שיער התרשם מאוד מהביצועים והשינויים המהודרים שמוצגים (גם כאשר חלק נכבד מהתמונות לא בוצעו במספרה זאת אלא “הושאלו” ללא רשות מאתר המרכז להדמיית שיער) והחליטו פה אחד שזה יהיה הצעד נכון לבצע בו בזמן עוד בטרם יכנסו לקוחות אחרים למספרה ולא יהיה זמן . הטעות הראשונה שעשו השניים שפשוט לא שאלו מי ביצע את העבודה הזאת? או את זאת? האיבר העיני שנקראה ראיה מטעה אותנו לעיתית קרובות ומה שהכי בולט ביותר אותו אנחנו רוצים. לא משנה אם זה מתאים לנו או לא העיקר שראינו את זה, אנחנו רוצים גם. וכל עוד לא פנינו לתהליך בפועל אנו רשאים לשאול הכל. אם לא אכפת לך איך תצא התוצאה עוד אפשר להבין שאתה לא שואל אבל גבר! דחילק, אתה לפני חתונה. לא תדאג קצת לפני? לא תשאל האם זה יתאים לי? ישר מתיישב ו”מה שנראה לך לעין תעשה“‬ הוא אומר.

אני לא בטוח שאשתמש בתמונה שצילמתי את הראש של הבחור הזה. הקרקפת שלו פשוט נהרסה האיפור לא ניראה כמו איפור והדמיית שיער… זה לא קרוב אפילו. לא יודע. נראה..

החידוש האחרון בתחום איפור קרקפות הוא הגוון החזק והכהה שלי הוא מצליח להתגבר על הקעקועים הכושלים בקרקפת (אמנם באופן זמני של שנה שנה וחצי) וקובע לו סטנדרט חדש. הפיגמנט בצבע קבוע לקרחת חייב להיות מדיוק ומתאים לכלליות השיער, הקרקפת, מבנה הראש והפנים. אף שמחיקת הדמיית שיער ניתנת לביצוע ולהסרה בשיטות שונות, קעקע לא. בטכניקה שהשתמשו שם במספרה היא טכניקה ישנה של איפור קבוע בגוונים לא נכונים ובחדירה מוגזמת להיפודרמיס, מה שיצר קעקוע לכל דבר.

אין אנו משלימים עם אותם מטפלים שלא רשאים להתעסק עם תמונותינו במחשבם האישי ולא בפהרסיה כלל וכלל, לא פעם קיבלנו פניה ממטופל שעשו לו גוונים בקרקפת לאחר ששוכנע כי התמונות שהציגו לו באותו מקום הם לא שלו אלא נלקחו מאתר אינטרנט ממקום אחר. בשיטה הזו מתאפשר למטפל לבצע תעתוע ומניפולציה על המטופל, המטפל מפרסם באינטרנט מאמר מורחב גם ללא תמונות בכל הנושא ודואג להסיר את הפרטים מהיכן המידע על הטיפול. “החכמים” בניהם, מורידים תמונות מגוגל בחיפוש קל בכל העולם ומשתמשים איתם בגוף המאמר. אלו תמונות שמוגנות בחוק זכיות יוצרים ואין להשתמש בהן ללא רשות בכתב.

גם נסיון למחיקת איפור קבוע בקרקפת אינה מוחלטת. גבר שהדגיש את צבע הקרקפת באמצעות איפור קבוע וניסה למחוק לאחר כחודש רק חיזק את פיגמנט. הכהה אותו יותר וכעת מעוניין להיפטר מהאיפור הגס. “נוכל רק למזער נזקים”. אומר רביבו. איפור על קרקפות באופן קבוע הוא בעצם הדמיית שיער מיקרופיגמנטציה ולא קעקוע. ‬מסביר, מומחיות ההדמיה בעור הקרקפת לצורך מילוי זיפי שיער רגישה הרבה יותר מקעקועי גוף, ועצם העובדה שיורד דם בטיפולי קעקוע כבר אומר שיש סכנה לשכבות בעור, ומכאן מובן כהלכה שזה קעקוע”.

מנסוני כמטפל לא הייתי מציע לנסות את אופציית קעקועי גוף בראש. הדמיית שיער או מיקרופיגמנטציה גם נשמעים יותר עדינים ואכן כך הם, לא חודרות ועוברות את המותר.
במקרה של טיפול לא מוצלח או כושל אשר נעשה קעקוע במקום הדמיה, בדרך כלל אם יש מקום לתיקון וכיסוי מתקנים אבל ישנם מקרים שכמה שמנסים לנטרל את האיפור עם צבע אחר העור מגיב בצורה דוחה. צבע העור הטבעי יכול להכיל את הפיגמנטים לתקופה של חמש שנים ומאוד קשה לדייק לכן רק מומחה יוכל אם אפשרי לתקן

רביבו שמבצע טיפולים כבר שנים טוען שהגורם להצלחת הטיפול ולכשלונותיו טמונים אך ורק במטפל. המטפל אמור להתאים את הגוונים הנכונים ואת החדירה הנכונה לכל קרקפת וקרקפת. אי אפשר להשתמש במכשיר של קעקוע ולעשות איתו מה שעושים עם הדמיית שיער ומיקרופיגמנטציה.

התקשר!